Oldalak

2012. december 30., vasárnap

Kökényes gumitorta



Az jár a fejemben, hogy milyen jó hasznosítását találhatom a kökénylekvárnak. A lekvárról már tavaly november végén írtam, az idén annyi különbséggel főztük, hogy a nyers kökény mennyiségének fele mennyiségű cukrot tettünk bele. Tehát 1 kg nyers kökényhez fél kg cukrot.
A gumitorta létező fogalom. Vannak különféle változatai. Általában csíkosra csinálják, de ahhoz nekem nincs türelmem. És egyébként is csak két színt-ízt terveztem bele. A fehéret – tejfölből és a majdnem feketét a kökénylekvárból.
Hozzávalók: 1 csomag (Horváth Rozi zselatin – azért írom ide a márkáját, mert elfelejtettem megnézni, hogy hány gramm, de majd kijavítom.) 2 dl víz, 20 dkg tejföl, 10 dkg cukor, 1 evőkanál vaníliaaroma (persze rendes vanília jobb lenne), 25 dkg kökénylekvár.
Elkészítése: A tejfölt összekeverjük a cukorral és a vaníliával. Kimérjük a lekvárt. Előkészítjük az edényt, amibe a „tortánkat” tenni szeretnénk. (Én ezt most egy lapos üvegtálkába tettem.) A zselatinporhoz hozzákeverjük a vizet, majd felmelegítjük, hogy felolvadjon. Egyik felét az édes tejfölbe, másik felét a lekvárba keverjük. A színeket válogatva pl. koncentrikus körökben a tálkába csorgatjuk a két összetevőt. Hűtőszekrénybe tesszük, hogy megszilárduljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése