Oldalak

2015. február 1., vasárnap

Avokádós muzsdéj


Huh, de régen jártam itt. Alig jöttem rá, hogy is kell ide bejegyzést írni. Az elmúlt évem nem támogatta a blogolást.  :) ( Volt minden, meg annak az ellenkezője is.) De ma valahogy összejött, hogy megint lett egy ötletem. Megörökítésre érdemes lett. Ajánlom.
A muzsdéjt Edith blogjából tanultam hajdanán. http://edithreceptjei.blogspot.hu/2012/06/muzsdejvariaciok.html Azóta gyakran készítem a tejfölös változatot. De ma az jutott eszembe, hogy avokádóval helyettesítem a tejfölt.

Hozzávalók: 
2 gerezd fokhagyma, 1 kávéskanál só, 1 kiskanál méz, 1 dl olaj,őrölt bors, fél citrom leve, 2 avokádó.
Elkészítése:
 A fokhagymát összezúztam a sóval. Hozzáadtam a mézet, majd állandó (botmixer habverőjével való) keverés mellett cseppenként hozzáadtam az olajat, mint majonézkészítéskor. Aztán a borssal, citromlével ízesítettem a majonézállagú anyagot. Végül belekevertem a meghámozott, apró kockákra vágott avokádót. Addig kevertem, míg egynemű krémet kaptam.

Pirítós kenyérrel ettük durvára vágott dióval és búzacsírával megszórva.

5 megjegyzés:

  1. Gyöngyi, ez szuper! Kipróbálós ötlet! :) Tényleg, szinte egy éve nem jártál is! :O

    VálaszTörlés
  2. épp van itthon egy avokádóm, ki fogom próbálni, köszi az ötletet :)

    VálaszTörlés
  3. :) sedith, Lazac! De jó látni benneteket!

    Azért van még mit elgereblyéznem, de talán már néha lesz időm, erőm egy kicsit itt is nézelődni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az jó lenne, Gyöngyi! :) Éppen gondoltam, hoyg újra kellene olvasnom az írásaidat, hogy egy kis erőt merítsek. Mostanra szépen, lassan visszahíztam ugyanoda, ahol voltam. Persze, mások mondhatják továbbra is, hoyg így még rendben vagyok, de én nem érzem jól magam. Érik lassan a gondolat, hogy újból bele kellene vágni, és komolyan. A csak étkezésenkénti lebontás nem igen hoz eredményt az az igazság.

      Törlés
  4. Nálam be vagy linkelve, látom, amikor frissül, naná, hogy megnézlek :):)

    VálaszTörlés