Oldalak

2013. február 17., vasárnap

Krumpli római tálban

Nagyon ritkán veszem elő a római tálam. Most arra gondoltam, hogy ebben fogom megsütni a kenyeret, de aztán másként alakult. Be volt áztatva a tál, és akkor támadt az az ötletem, hogy ebben fogom megsütni a köretnek szánt krumplit. Jó döntés volt.

Hozzávalók: 1 kg krumpli, 4 dkg vaj, 4 gerezd fokhagyma, só, 1 kis ág rozmaring.  
Elkészítése: A cseréptálat beáztatjuk, a krumplit meghámozzuk, hasábokra vágjuk, megsózzuk, és fokhagymát összezúzzuk, belekeverjük, a tálba tesszük, közétesszük a rozmaringágat, és rádaraboljuk a vajat. Lefedjük a tálat, és kb. egy óra alatt készre sütjük az ételt.

Valamilyen ízletes mártást kínálhatunk hozzá. Én egy petrezselymes muzsdéjt készítettem mellé.
Összezúztam 4 gerezd fokhagymát, egy összekevertem 1 csapott kávéskanál sóval, 2 kiskanál mustárral, majd állandó (gépi) keverés mellett hozzáadtam 4 evőkanál étolajat, hozzákevertem 2,5 dl tejfölt és 1 kis csokor apróra vágott petrezselyemzöldjét.

Az eMpszi étendje szerint ez így önálló zöldségnapi ételként is megállja a helyét valamilyen salátával vagy savanyúsággal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése