Oldalak

2012. március 25., vasárnap

Egy újabb finomság az erdőből: Turbolyás-vadsnidlinges palacsinta juhtúrós sajtkrémmel


Az ehető zöldek közül a tanösvényen bőven van turbolya, vadsnidling és salátaboglárka. Most a legfinomabbak. Tegnap is lementünk a gyerekekkel, és megint szedtünk egy adagra valót mindháromból. Ezen a tavaszon – nagy valószínűség szerint – már nemigen lesz erre alkalmam többször. Holnap kórházba megyek (a négy évvel ezelőtti „élménytúrám” utózöngéjeként lesz egy sérvműtétem egybekombinálva a tíz éve „dédelgetett” epekövem eltávolításával). Nagyon remélem, hogy nagyon sokkal könnyebb dolog lesz ez, mint négy éve, és néhány hét múlva már újból mehetek dolgozni, s ezzel együtt a tanösvényre is. De most egy hétig biztosan nem ülök gép elé, ezért most gyorsan leírom ezt a legutóbbi művemet.

Turbolyás-vadsnidlinges palacsinta juhtúrós sajtkrémmel 

Hozzávalók a palacsintához: 2 tojás, 20 dkg liszt, 5 dl tej, 2 dl víz, 10 dkg turbolya, 10 dkg vadsnidling, 2 kiskanál cukor, 1 kiskanál só, olaj a sütéshez
A töltelékhez: 5 dkg juhtúró, 10 dkg krémsajt, 1 dl tejföl. 

Elkészítése: a zöldeket megmossuk, és összevágjuk, mint a petrezselyemzöldjét szokás. A tojásból, a lisztből, a tejjel, és a vízzel palacsintatésztát keverünk, melyet a cukorral és a sóval ízesítünk. Belekeverjük az apróra vágott zöldeket is.
A palacsintasütőben kevés és olajon kisütjük a palacsintákat. Elég híg ez a tészta, így ügyeskednünk kell a sütéssel. Ha kihagyjuk a tésztából a vizet, akkor egy kicsit vastagabbak lesznek a palacsinták, de akkor könnyebb a dolgunk.
A töltelék összetevőit alaposan összekeverjük, megkenjük vele a palacsintát, majd felcsavarjuk, és ferdén vágva feldaraboljuk. Melegen tálaljuk. 

Saláta salátaboglárkából 
A salátaboglárkából többféle ízesítéssel is készíthetünk salátát (már tavaly is tettem fel ide ilyesmit), melyet fogyaszthatunk akár emellé a palacsinta mellé is. Erről most elfelejtettem fényképet készíteni, de elmondom, hogy készítettem.

A kis levélkék szárát lecsipkedtem. 1 kiskanál mézzel, 1 kávéskanál sóval, 1 evőkanál almaecettel és 1 evőkanál (egerági hidegen sajtolt napraforgó-) olajjal öntetet készítettem, és belekevertem a boglárkaleveleket. Szerintem nagyon jó volt a palacsintával.

Az eMpszi étrendje szerint ezt az ételt tésztanapra ajánlom. 

Jó étvágyat, és nagyon szép tavaszt kívánok sok szép élménnyel és finomsággal. 

Hamarosan találkozunk.

9 megjegyzés:

  1. hzmmm, ez milyen finom lehet
    jó volt olvasni, hogy ezt Ti szedtétek

    VálaszTörlés
  2. Katalin, én nagyon szeretem ezeket. És tényleg jó élmény, hogy egyenesen a lelőhelyről hozom a konyhába.

    VálaszTörlés
  3. Én sajna nem ismerném fel ezeket a növényeket. Egészen tavalyig még azt sem tudtam, hogy a mi kertünkben is van néhány medvehagyma, a multinál vettem elég drágán.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz! Most ültettem én is turbolyát...eddig nem mertem az erdeit szedni, mert nem tudtam melyik az amelyiknek a levele ehető...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szimpatikus!! Sajnos az én tudásom sem elég magabiztos, nem sok mindent merek az erdőben leszedni... De fejlődöm!! :-) Kitartás a jövő héthez!!!!

    VálaszTörlés
  6. Ezt ki fogom próbálni istenien néz ki, és nagyon finom is lehet, megyek juhtúrót venni!!

    VálaszTörlés
  7. Mihamarabbi gyógyulást kívánok !
    Diétáznod nem kell ?

    VálaszTörlés
  8. M, minden rendben lesz, gyorsan helyre fogsz jönni. :)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a megjegyzéseket, jókívánságokat! :) Remélem, ezek után már újból gyakrabban jövök.

    VálaszTörlés