Oldalak

2012. március 21., szerda

Itt a tavasz, de tényleg! :) Turbolyás krumpligombóc vadsnidlinges tejföllel


Ma lyukasórámban lementem a tanösvényre. Még nagyon kis gyönge a turbolya, de ez nem válik kárára, sőt. Ugyanez a helyzet a vadsnidlinggel is. Úgy gondoltam, nem érdemes halogatni, szedtem egy-egy adagot. Azt terveztem, hogy turbolyás krumpli-krémlevest főzök bőven megszórva vadsnidlinggel, de egy facebookos képen megláttam egy tányér spenótos krumpligombócot, s azonnal jött az ötlet, turbolyás krumligombócot készítek. Annyi türelmem nem volt, hogy megnézzem, mások főzetek-e már ilyesmit, s ha igen, hogyan, ezért csak úgy gondolom szerint fogtam hozzá. Nem bántam meg.

Turbolyás krumpligombóc 

Hozzávalók (2 személyre): 50 dkg krumpli, 2 marék turbolya (kb. 10 dkg), 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, 1 tojás, só, őrölt bors.
Elkészítése: A krumplit héjában feltesszük főni. A turbolyát megmossuk, lecsepegtetjük. (ha már nem fiatal a turbolya, akkor a keményebb szárrészekről lecsipkedjük a leveleket, és csak azt használjuk fel, de most még annyira zsenge a turbolya, hogy szárával együtt használhatjuk.) A lecsepegtetett turbolyát összevágjuk, mint a petrezselyemzöldjét, és vajon megpároljuk. Ha a krumpli megfőtt, meghámozzuk, összetörjük, összekeverjük a turbolyával, a liszttel, a tojással, sózzuk, borsozzuk. Forrásban levő sós vízbe kanál hegyével kis gombócokat szaggatunk, és kifőzzük. (Ha túl lágy lenne a massza, adjunk hozzá egy kicsit több lisztet.) Vadsnidlinges tejföllel tálaljuk, egy kis füstölt sajtot is reszelhetünk rá.

Vadsnidlinges tejföl

Egy csokor (kb. 5 dkg) vadsnidlinget apróra vágunk és kb. 2 dl tejföllel összekeverjük, kicsit megsózzuk. 

Az eMpszi étrendje szerint zöldségnapra ajánlom.

2 megjegyzés:

  1. még sohasem ettem turbolyásat....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit megosztó (egy-két gyerek fujjogott rá, amikor mutattam nekik), de én nagyon szeretem. Üde, friss, zöld. :) És most még nagyon zsenge, finom. Később a szára megkeményedik. Akkor macerás csipkedni a leveleket.

      Törlés