Oldalak

2016. július 22., péntek

Gyümölcsös kevert – most barackkal

Na, most vagyok bajban. Olyan régen írtam már ebbe a bolgba, hogy nem is tudom, hogy működik. Beírtam hibásan a szöveget, s most nem sikerül kijavítanom. De azért még igyekszem.
Mégis legyen itt ez a szövet akárhogy is. Nos:

A múltkor volt itthon egy jó adag maradék diós cukor és egy elkezdett meggymártás ( a magozott meggyet már elkezdtem főzni őrölt fahéjjal és őrölt szegfűszeggel, de nem fejeztem be). Hogy egyik se menjen kárba, egy kevert sütivé lényegítettem ezeket a maradékokat. Ízlett mindenkinek, s úgy gondoltam kajszival is kipróbálom. Szerintem jó lett. Megőrzöm itt a receptet. 

Hozzávalók:
10 dkg vaj, 20 dkg darált dió, 20 dkg cukor, 40 dkg liszt, 4 tojás, 2 sütőpor, 1 kiskanál őrölt fahéj, 1 kávéskanál őrölt, szegfűszeg. 2 dl tej,
1 kg kimagozott kajszi, 2 evőkanál porcukor
Elkészítése:
A vajat kikeverjük a cukorral, tojással, bekeverjük a fahéjat, a szegfűszeget, az őrölt diót, a sütőporral ekevert lisztet, s apránként a tejet. Egy kikent vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük. A tetejére rárakosgatjuk a fél kajszikat. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 50 perc alatt megsütjük. Miután kivettük megszórjuk porcukorral. 

1 megjegyzés: