Oldalak

2011. november 17., csütörtök

320. Tésztanapra: Vadasgomba krumpligombóccal

Vadasgomba krumpligombóccal

Az októberi Kifőztükben http://www.kifoztuk.hu/ olvastam valami hasonlót. Nem kerestem vissza, csak úgy fogtam hozzá, amint emlékezetből elképzeltem. Ez lett belőle:

Vadasgomba


Hozzávalók: 80 dkg csiperke, 2 dkg szárított vargánya, 2 fej (kb. 20 dkg) vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, kb. 65 dkg sárgarépa (6 db) , 15 dkg petrezselyem (3 db), 4 karika citrom (kb. 4 dkg), 4 db babérlevél, 1 csipet kakukkfű, 4 borókabogyó, só, bors, 1 kiskanál méz, 1 evőkanál mustár, 4 dkg vaj, 4 dkg zsír.
Elkészítése: A zsíron az apróra vágott hagymát dinsztelni kezdjük, majd hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a megtisztított és vékony karikára vágott gyökérzöldséget. Kevergetve megpirítjuk, hozzáadjuk a citromkarikákat, sózzuk, borsozzuk, beletesszük a babérlevelet, a borókabogyót és a kakukkfüvet is. Majd apránként vizet hozzáadva puhára pároljuk. Mikor a répakarikák megpuhultak, kivesszük a citromhéjat, a babérlevelet és a borókabogyót. Pépesítjük az egészet (pl. botmixerrel), annyi vizet adunk hozzá, hogy kellemes mártássűrűséget kapjunk. Mustárral, mézzel, sóval, borssal ízlésünk szerint ízesítjük még egy kicsit.
Közben a csiperkét megmossuk, letöröljük, felszeleteljük, a vajat felforrósítjuk, és gombát pirítani kezdjük benne. Amikor levet enged, a vargányát is hozzáadjuk, megsózzuk és kevergetve addig tartjuk a gyors tűzön, amíg a leve elpárolog. Ekkor a vadasmártáshoz keverjük és átforraljuk. 

Krumpligombóc

Hozzávalók: 50 dkg krumpli, 25 dkg liszt, 4 dkg vaj, só, 1 tojás, fél csokor snidling. 
Elkészítése: A krumplit héjában megfőzzük, ha már langyosra hűlt, meghámozzuk, összetörjük, megsózzuk, hozzáadjuk az felolvasztott vajat, a lisztet és a tojást. Puha tésztát gyúrunk belőle, melyből diónyi gombócokat formázunk. Ezeket forrásban lévő vízben kifőzzük. A snidlinget összevágjuk, a kifőtt gombócokat lecsorgatjuk, és megszórjuk snidlinggel.


Nem vagyok jól, ennem kéne valamit

Óh, ez annyira gyakran jelentkező reflex, és hallatlanul veszélyes érzés a hízásra hajlamosakra! Úgy gondolom abban a szokásban gyökerezik, hogy a nyekergő kisgyereknek rögtön valamit a szájába dugnak, hogy hallgasson, nehogy sírni kezdjen. Ez a szokás sokaknál megmarad, valami nem kerek, akkor kapjunk be gyorsan néhány falatot. De mivel nem éhes vagyok nem is esik igazából jól, amit megettem. Ez csalódást okoz, ezért valami mással próbálkozom. Az sem az igazi…, és ez így elég sokáig elmehet. És ki tudja hány kalória…, ráadásul „nem is ettem semmit”. Arról nem is beszélve, hogy jobban sem lettem, sőt… , és az idő is csak ment semmi haszon fejibe. 

Ha ezt észrevesszük, az már jó hír. Akkor már tudunk kezdeni ezzel a helyzettel valamit. Sokszor azonban az ilyen evések teljesen tudattalanok. Nem is figyelünk oda, és nem is emlékszünk rájuk. Azaz nem jut eszünkbe, ha esetleg össze akarnánk szedni este (bár ez nagyon ritkán fordul elő), hogy mit is ettünk aznap.

Nem akarok rögeszmésnek tűnni, de e viselkedés „gyógyításának” első lépése is az evésidők betartása.  :) 

Folytatjuk.

3 megjegyzés:

  1. Hű, de izgalmas étel ! :)

    A receptek alá írt gondolataidat is nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
  2. Én meg azt szeretem, Vízicsibe, ha látom, hogy itt jártál. :) :) :)

    VálaszTörlés
  3. Én mindig itt járok, meg a másikon is, ha nem is "hallatom" a hangom. :):):)

    VálaszTörlés