Oldalak

2012. május 11., péntek

Bodzavirágos mártás és a bodzaszörp


Az egész úgy kezdődött, hogy volt még fél liter tavalyi bodzaszörp a spájzban. De hova tartogassam, hiszen már éppen itt az új készítésének ideje. Az jutott eszembe, hogy mártást készítek belőle a bodzás gofrihoz. Nagyon ritkán használok pudingport, de ehhez most ezt találtam a legjobbnak.  Úgy valósítottam meg az ötletet, hogy 1 csomag vaníliás pudingport feloldottam 2 dl vízben, hozzákevertem a fél liter bodzaszörpöt és megfőztem a tejforralóban, mint a pudingot. Jó is lett.  De azóta frissen is elkészítettem. Mégpedig így:
Bodzavirágos mártás
Hozzávalók: 5-10 bodzavirág (méretüktől függően), 1 citrom, 1 liter víz, 20 dkg cukor, 1 zacskó vaníliás pudingpor.
Elkészítése: A bodzavirágot és a karikára vágott citromot egy nagyobb üvege tettem, szalvétával lezártam az üveg száját és három napra kitettem a napra. A harmadik nap leszűrtem. Ekkor a pudingport összekevertem a cukorral, majd hozzákevertem apránként a leszűrt bodzás levelet. Tejforralóban gyakori kevergetés mellett híg mártásállagúra főztem.
A bodzás gofri mellé adtam öntetnek, melyet szintén hamarosan leírok itt.  
Bodzaszörp-kísérlet
Nem vagyok valami nagy bodzaszörp-főző mester. Tavaly „főztem” először bodzaszörpöt mégpedig úgy, hogy nem is főztem egyáltalán.  Egy ötliteres befőttes üvegbe tettem 30-40 bodzavirágot,  4 felkarikázott citromot, és teleöntöttem az üveget vízzel. Lefedtem szalvétával. 3 napig érleltem a napon. Aztán leszűrtem, hozzákevertem 2 kg cukrot, és alaposan kimosott üvegekbe töltöttem. Nem dunsztoltam, nem tettem bele tartósítót, nem forraltam.  Lezártam az üvegeket lesz, ami lesz alapon. Nekem tavaly elállt hibátlanul. Ha az üvegeket megbontottuk, és úgy állt egy kicsit, akkor pár nap után veszetett a szörp a szép tisztaságából, sötétebb lett egy kicsit,  de akkor sem romlott meg. Az idén újból megpróbálom így, de mindenki csak saját felelősségére kövesse a példámat, mert nem vagyok biztos a dolgomban.  
Ez a mártás tipikusan azok közé az ételek közé tartozik, melyek nem annyira támogatják a súlycsökkentő törekvéseinket. De mint minden hasonlót, ezt is nyugodtan megkóstolhatjuk tésztanapi édességként, ha kíváncsiak vagyunk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése