Oldalak

2010. augusztus 18., szerda

Töltött tök



Amit felhasználtam hozzá:

1 közepes spárgatök
1/2 kg darált sertéshús
20 dkg reszelhető sajt
4 dl tejföl
5 egész tojás
só, őrölt bors, fokhagyma, őrölt szerecsendió
5 dkg vaj

Ahogy készült:

Egy közepes tököt négybe vágtam, kikapartam a belét, meghámoztam. A négyből a két kisebb darabot nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Fél kiló darált húshoz hozzátettem a reszelt tök felét, val, borssal zúzott fokhagymával fűszereztem belereszeltem kb. 10 dkg sajtot, ráütöttem egy egész tojást, jól összedolgoztam, és a két fél tökbe töltöttem.

A reszelt tök másik feléhez adtam kb. 4 dl tejfölt, 4 egész tojást, 10 dkg reszelt sajtot, őrölt szerecsendióval fűszereztem. Jól összevertem. Beágyaztam vele a hússal töltött tökdarabok alá, s keveset rájuk is tettem, s kb. 5 dkg összedarabolt vajjal még megfejeltem.

200 C fokra előmelegített sütőben sütöttem 30 percig.


Felszeleteltem, s melegen tálaltam. A hússal töltött szelet "körete" lett a reszelt tökös, sajtos-tejfölös-tojásos rész.

Tálaláskor megszórtam egy kis apróra vágott kaporra.

Ez a fogás - így ahogy van - kifogástalan húsnapi étel.

2 megjegyzés:

  1. Még sosem készítettem, pedig szeretem
    Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Ez az egyik kedvenc ételem :). És az utolsó előtti kép annyira de annyira gusztusos-felfalnám az egészet :).

    VálaszTörlés