Oldalak

2012. február 4., szombat

Brokkolis- kelbimbós kosárkák

A legfrissebb Príma Konyha címlapján szerepel az ihletet adó brokkolis-kelbimbós lepény. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet, és mivel minden hozzávaló volt itthon (no, jó, tejszín kivételével), ezért úgy gondoltam, elkészítem. Be kell vallanom, hogy pitesütőm (még) nincs, ezért a tortasütőben akartam megsütni, de azt olyan „sűrűn” használom, hogy nem találtam meg egyből. Viszont a muffinsütő kínálkozott a feladatra. Így gyorsan újraterveztem a dolgot. Ha valaki nem ismerne rá az újságban közölt receptre, ne csodálkozzon. Egyszer elolvastam ugyan, de már nem emlékszem rá pontosan. Úgyhogy ez az étel a Príma Konyha az ihlete nyomán, de nem a recept követésével készült. Viszont finom lett. Bátran ajánlom ezt a megoldást is.
Hozzávalók:
A tésztához: 24 dkg liszt, 12 dkg vaj + a sütőforma kikenéséhez. 1 egész tojás, 1 kiskanál só.
A töltelékhez: kb. 25 dkg brokkolivirág (fél kg brokkoliról vagdostam le, a szárát sem dobtam ki, de hogy azzal mit kezdtem, majd azt később leírom), 25 dkg kelbimbó, 5 dkg vaj, 2 dl tejföl, 3 tojás, 6 gerezd fokhagyma, só, bors, őrölt szerecsendió.
Elkészítése: A hideg vajat elmorzsoljuk a liszttel és a sóval, hogy homokszerű anyagot kapjunk. (Érdemes a vajat kis kockákra vágni, úgy szórni a lisztbe, akkor könnyebben el tudjuk vegyíteni a két anyagot. Fontos, hogy a vaj ne olvadjon fel a kezünk melegétől, mert akkor kenődős lesz a tészta.) Beletesszük tojást, és masszív tésztává gyúrjuk. 12 részre osztjuk és golyókat formálunk belőle. A golyókat kb. 10 cm átmérőjű korongokká nyújtjuk. Kivajazzuk a sütőforma 12 „csészéjét”, és kibéleljük őket a tésztakorongokkal. Kézzel, villával, alaposan a sütő oldalához igazítjuk a tésztát, és villával jócskán megszurkáljuk. 180 fokos sütőben 15 percig elősütjük a tésztát.
Az 5 dkg vajat felolvasztjuk egy serpenyőben, belezúzzuk a fokhagymát, a brokkolirózsákat és a negyedbe vágott kelbimbókat beleforgatjuk, és addig pároljuk, amíg pirulni kezdenek a zöldségdarabkák. Ekkor levesszük a tűzről, hozzákeverjük a tejfölt, és ha már egy kicsit hűlt, akkor a tojást is. Sóval, brossal, őrölt szerecsendióval ízesítjük. 12 brokkolidarab (a szebbek) kivételével a többi zöldségragut elosztjuk a sütő 12 részébe. Végül mindegyikre teszünk egy-egy brokkolidarabot is. 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük.

Nagyon jól illik hozzá a hagymás savanyúkáposzta (hamarosan leírom).
Az eMpszi étrendje szerint tésztanapi étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése