Oldalak

2012. február 5., vasárnap

Tarja fokhagymás mártásban paszternákpürével


Ezt az ételt is a Príma Konyhában olvastam. Nem is sokat változtattam rajta. Egy kicsit fokhagymásabbra és paradicsomosabbra csináltam, és kihagytam belőle a tejszínt, ezért a leves mennyiségét megnöveltem egy kicsit. Nyilván úgy is nagyon finom  lett volna, de tejszín nem volt itthon, ennek ellenére nem akartam lemondani róla, mivel a hozzávalók egyébkén  együtt voltak hozzá. Éppen tarját vettünk vasárnapra, és a vasárnapi húsleves mennyiségét már úgy terveztem, hogy fél liter a húshoz is jusson belőle. Nagyon ízlett mindenkinek, így bátran ajánlom ezt a változatot is. A legjelentősebb változtatás, hogy a lap a húst zsemlegombóccal ajánlja, de az ételtársítás szerint bőven elég a húshoz annyi liszt, amennyi a mártásban van. Így esett a választásom inkább erre a köretre.

Tarja fokhagymás mártásban

Hozzávalók: 60 dkg csont nélküli tarja, 3 evőkanál liszt, 4 evőkanál olaj, 5 dl húsleves, 1 evőkanál sűrített paradicsom, 6 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors.
Elkészítése: A tarját kb. 1 cm vastag szeltekre vágjuk, egy kicsit kiklopfoljuk, az inas részeket bevagdossuk. A húst sóval, őrölt borssal és 3 gerezd zúzott fokhagymával bedörzsöljük, és akár állni is hagyhatjuk. Majd a szeleteket lisztbe mártjuk és a forró olajban minkét felüket kb. 2-2 percig elősütjük. Kivesszük a húst az olajból, lecsepegtetjük, az edényt levesszük a tűzről, belekeverjük a maradék fokhagymát zúzva, a maradék lisztet és a paradicsompürét. Állandó kevergetés mellett - hogy ne legyen csomós a készülő mártás - felengedjük a húslevessel. Összeforraljuk, majd visszatesszük bele a hússzeleteket, és fedő alatt lassú tűzön kb. 30 perc alatt puhára pároljuk.

Paszternákpüré
Nagyon finom téli köret. Bár kicsit megosztó, mert van, aki nem szereti jellegzetes ízét. Mivel semleges zöldség, az ételtársításra figyelő étrendben jó alternatívája a krumplipürének.
Nem jegyeztem fel a pontos mennyiségeket (csak úgy „gondolom szerint készítettem”), de talán így is érdemes leírni.

Hozzávalók: Paszternák, vaj, tej, só, fehérbors.
Elkészítése: a paszternákot meghámozzuk, apróra vágjuk, a vajon párolni kezdjük. Megsózzuk, borsozzuk. Annyi tejet öntünk rá, hogy  ellepje. Amikor a tejben puhára főtt a zöldség (szükség esetén pótoljuk a tejet), levesszük a tűzről, hagyjuk egy kicsit hűlni, majd botmixerrel pépesítjük.


Az eMpszi étrendje szerint húsnapra ajánlom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése