Oldalak

2011. április 29., péntek

119. Gyümölcsnapra: mentás + Mélypont?



Kedden van újhold, s annak idején abban állapodtam meg magamnak, hogy az újholdhoz legközelebb eső gyümölcsnap után tartok víznapot. Nos, ez vasárnap. Bár ilyen erővel csütörtök is lehetne. De ha lehet, ne halogassuk az élvezeteket !:) Itt most ezt a sorrendet követem.

Úgy egyébként meg minden nap szuggerálom a kajszifát a kertben, hogy nőjenek rajta a kis barackok, de azért erre még várni kell. Talán meggy is lesz rendesen az idén. Még van a mélyhűtőben abból a kevés tavalyiból, ezt most ki kell onnan fogyasztani. A meggyes-mákoshoz többet olvasztottam ki, mint amennyit felhasználtam, így a gyümölcskrémbe most meggy, banán, alma, citrom és egy marék menta került.

Mélypont? 

Törtem rajta a fejem, hogy írjak-e ilyesmit. Kétélű dolog ez. Van olyan nézet, hogy nem kíváncsiak arra az emberek, hogy akitől segítséget remélnek, hogy érzi magát. Nem azért mennek oda tanácsért, hogy a másik problémáit hallgassák. De az érem másik oldala az, hogy természetes, hogy mindenkinek vannak gyengébb napjai, és az emberi dolog, ha ezt még azok is bevallják, akik úgy egyébként inkább támaszként szolgálnak mások számára. 

Onnan jutott ez eszembe, hogy néha én is kísértést érzek arra, hogy elhagyjam magam, hogy keressek valami kifogást, és ne csináljam, amit magamnak vállaltam. Ez olyankor van, amikor fáradt vagyok, úgy érzem, nincs egy jó gondolatom sem, amikor nem jut eszembe semmi jó, amikor nyűgnek érzek mindent és mindenkit. 

Mi lenne akkor, ha úgy döntenék, hogy most nem ülök le a gép elég, és nem írok le egyetlen mondatot sem? Biztosan van, akinek szokásává vált, hogy megnézze, hogy írtam-e valamit, de azért ezer és egy olvasnivaló van még ezen kívül is, úgyhogy nem áltatom magam azzal, hogy más miatt kell kitartanom. Azt hiszem, kitartanunk mindig önmagunk miatt kell. 

Ha vállalunk valamit, kereshetünk kifogásokat, hogy miért is nem teljesítettük, amit magunknak ígértünk, csak semmi értelme a kifogásoknak. Ha vállalunk valami nagyobb dolgot, annak nyilván jó oka van. És az mindig benne van a pakliban, hogy vannak az embernek gyengébb napjai. Ha ezeken a napokon nem is tudunk annyit tenni, mint egy-egy jobb napon, de ha megtesszük, ami tőlünk telik, akkor is több, mintha feladnánk az elhatározásunkat. 

Én is bízom benne, hogy lesznek még lendületesebb napjaim is. Majd a víznap után. :) 

Holnap folytatjuk.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ismeros amit irsz minden szempontbol.De a lenduletesebb nap mindig szem elott van.

    VálaszTörlés
  2. Fogadd el a virtualis kezemet, ami szeretettel, segitokeszseggel van feltoltve es engedd, hogy egy magasabb pontra emeljelek!
    "Latom" mosolyogsz! Megerte megjegyzest irnom! :-)

    VálaszTörlés
  3. Igen vannak akik nap mint nap nálad kezdik az olvasást, tájékozódást:) nagyon jó hogy nem csak recepteket kapunk, hanem értékes gondolatokat is. "cserébe" csak annyit adhatok, hogy tudatom Veled milyen fontos nekem hogy olvashatlak :))

    VálaszTörlés
  4. Iri, :)

    Ircsike, igen, mosolyogtam, és igen, megérte. :) :) :) Ölellek. Gy.

    IZs, Köszönöm. :)
    Az almaleves bejegyzésénél lemásoltam alá a szöveget formázás nélkül, talán így már olvasható.

    VálaszTörlés