Oldalak

2011. április 26., kedd

Update 115. lépés :)



Kedd van és gyümölcsnap 

No, tegnap este annyira el voltam már varázsolódva, vagy nagyon nyilvánosságra kívánkozott ez a báránymáj, hogy nem is gondoltam rá, hogy ma már kedd van, és azt terveztem, hogy ma álljunk vissza a ritmusba a gyümölcsnappal. 

Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de a gyomrom figyelmeztetett. Tényleg nem igényel annyi húst a szervezetem, mint amennyivel azelőtt tömtem. Sőt, kemény büntetésnek érezném, ha még ma is valami nehezebb ételt kéne ennem. Annyira, hogy semmi mást nem kívánok, mint gyümölcslevet.

Ez igen ritkán fordul elő velem. Nem nagyon pártolom a gyümölcslé-ivást. Ennek több oka is van.  Talán abból alakult ez ki, hogy nagyon is szeretem a gyümölcsleveket, és rengeteget meg tudnék belőle inni, de ha megnézzük a dobozon, hogy mennyi kalóriát tartalmaz, akkor elcsodálkozunk. Egy liter gyümölcslé közel kétezer kalória. No, és igen nagy mutatvány nekem egy étkezésre megállni a kétpohárnyinál, ami kb. nyolcszáz! kalória ugyebár, és akkor még ott az érzés, hogy nem ettem semmit. De ma éppen erre az érzésre van szükségem. Úgyhogy ma gyümölcslevezni fogok. Vagyis reggelire biztos, hogy még a gyümölcsöt sem kívánom, persze délben már lehet, hogy mégis valami gyümölcsöt választok majd. A legesélyesebb az alma, de majd akkor látom. 

Most reggel ráadásul a szűrt almalevet kívántam meg, ami az pedig nagyon jól példázza a másik okot, amiért csak nagyon ritkán szoktam gyümölcslevet inni, ugyanis ez az ital nagyon pocsékló módon készülhet. Kikerülnek belőle a rostok, pedig ez úgy egyébként nagyon jól jön a szervezetünknek. És nem is tudom, mi lesz azzal, amit kiszűrnek. Talán a szemétbe kerül? Az pedig ellenemre van, hogy étel a szemétbe kerüljön. És akkor még nem is beszéltem a csomagolóanyagról, az élelmiszeradalékokról, az elkészítés energiaigényéről. Igaz, ezek nem az ideális testsúllyal összefüggő dolgok – legalább is első ránézésre, de azt gondolom, hogy a természetben minden mindennel összefügg, és azt is gondolom, hogy sok kicsi sokra megy. 

De mindezzel együtt azért szoktam én is venni – mint a mellékelt ábra mutatja – szűrt almalét és egyéb gyümölcsleveket, igaz csak alkalmanként, és akkor, amikor a gyerekek itthon vannak. Mert kólát és hasonlókat kiskorukban sem vettünk nekik, igaz, nem is cirkuszoltam, ha valakitől kaptak ilyesmit. De én a kólát udvariasságból sem tudom meginni, nem az elvek, hanem az íze miatt, és talán ezrét ők sem igen rajonganak érte. Szóval most a húsvéti ünnep ürügyén van még itthon gyümölcslé, és most ez az én szerencsém. 

Nos, a mai nappal elkezdődnek a hétköznapok. Minden jót és szépet kívánok ezekre a napokra is. :)

Holnap folytatjuk. 

Helyesbítés: Erika szólt a Hoxán, hogy a fenti szövegben rosszul írtam az almalé kalóriatartalmát, mert amit én kalóriának mondok, az KJ. Igaz, bocsánat, rosszul láttam. Megnéztem nagyítóval, és valóban 190 KJ és 44 Kcal van ráírva. Ez jó hír, mert tényleg néha jó meginni egy-egy pohárral.
Erika, köszönöm, hogy szóltál. 


IZS azt írta, hogy a fenti sorok az ő gépén nem olvashatók.  Most idemásolom még egyszer szín és dőltbetű nélkül. 

Helyesbítés: Erika szólt a Hoxán, hogy a fenti szövegben rosszul írtam az almalé kalóriatartalmát, mert amit én kalóriának mondok, az KJ. Igaz, bocsánat, rosszul láttam. Megnéztem nagyítóval, és valóban 190 KJ és 44 Kcal van ráírva. Ez jó hír, mert tényleg néha jó meginni egy-egy pohárral.
Erika, köszönöm, hogy szóltál.

3 megjegyzés:

  1. Nálunk a piacon van egy almaárus, akinél lehet venni ehte igazi frissen préselt almalevet is. :) Isteni finom, és 300 forintért ad másfél litert. Mindig veszek, ha látom hogy van nála. Nagyon szeretem, de csak ezt az igazi almalevet.

    VálaszTörlés
  2. No, azt szívesen megkóstolnám. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom. És lesz majd nekik igazi almaecetjük is. Most is azt iszom, csak nem tőlük vettem, hanem kedvenc biogazdámtól. Minden nap iszom egy almaecet-fröccsöt. Lebontja a zsírt a szervezetben és tisztítja az ereket. Lepucolja, totál. :) És még finom is.

    VálaszTörlés