Oldalak

2010. augusztus 14., szombat

A másik tökfőzelék


A múltkor már leírtam az egyik fajta tökfőzeléket, amit szoktam csinálni http://pszichowellness-konyha.blogspot.com/2010/07/tok-jo-ebed.html , mert az a férjem kedvence. De anya kedvéért meg néha ez a fajta van.

Félbevágtam, kibeleztem, meghámoztam, legyalultam és besóztam egy közepes spárgatököt. Egy kanál zsírból és két kanál lisztből világos rántást készítettem, és a zott, gyalult tököt belekevertem. Egy kicsit pároltam a rántáson, majd úgy 7-8 dl aludttejet adtam hozzá.


A kapor mostanra már felmagzott, ilyenkor már nem érdemes összevágva tenni az ételbe. Fehér cérnával csokorba kötöttem, úgy főztem bele. Így az íze belefőtt, de tálalás előtt kivettem a főzelékből, mert ilyenkor már nagyon kemény a szára.


Csirkeszárnyból főztem pörköltet hozzá. Vagy a pörkölthöz csináltam a tökfőzeléket? :)

Ui. Nem akarok új bejegyzést nyitni, csak ideteszem ezt a linket: http://kiserletikonyha.blogger.hu/2010/05/31/eheto-zaszlok#comments
Nem tudnám megmondani, hogy hogy is jött elém, csak tetszett, és most itt megőrzöm. Ha lesz időm, lehet, hogy csinálok egy rendes bejegyzést belőle. :)

Ezt tökfőzeléket a benne szereplő aludttej és a hozzá igencsak illő húsok miatt a húsnapi élnek ajánlom. Van ugyan benne egy kevés liszt, de ez még az egy kis szelet kenyér lisztmennyiségébe bőven belefér. Ezért efelől nyugodtak lehetünk. Sőt még egy kicsi szelet kenyér is mehet mellé, ha nagyon muszáj. :)

1 megjegyzés:

  1. Bevallom neked, hogy a fozeleket fozelekkel szeretem leginkabb, de a tökfozeleket még soha nem ettem meg. Ha valasztani lehetne a ketfele kozul, bizony, a B.S.-félét valasztanam! :)

    VálaszTörlés