Oldalak

2013. január 27., vasárnap

Diós céklakrém

Babette-nél láttam tegnap a cékla pestot. http://babette-babettefz.blogspot.hu/2013/01/cekla-pesto-corzetti-tesztaval.html Rögtön elképzeltem, hogy milyen finom lehet, és nagyon megkóstoltam volna. Körülnéztem, mi van itthon, amiből valami hasonlót készíthetnék. Volt cékla, dió, (hidegen sajtolt egerági) napraforgóolaj, fokhagyma. Úgy döntöttem, jobb híján már ennyi már elég lesz a kísérlethez. Mit mondjak?... Örülök, hogy belevágtam. Pirítósra tettem, ecetes tormával és saját készítésű csípős paprikarémmel gazdagítottam. Finom teát ittam mellé. Szerintem remek volt. De vigyázat! Szokás szerint megemlítem, hogy a családtagjaim olykor extrémnek minősítik az ízlésemet. :)

(Az alábbi mennyiségből kb. 4 dl céklakrémet kaptam.)

Hozzávalók: 20 dkg főtt (lehet sült is), meghámozott, kis kockákra vágott cékla, 10 dkg darált dió, 1 kiskanál só, 1 kiskanál 10%-os ecet, 4 gerezd fokhagyma, 1 dl olaj.
Elkészítése: A hozzávalókat konyhai aprítóba tesszük vagy botmixerrel pépesítjük, hogy teljesen homogén, krémszerű masszát kapjunk. 


Megjegyzés: Hogy mikor főzöm és mikor sütöm a céklát, az attól függ, hogy milyen a zöldég állaga. Ha már egy kicsit fonnyadtabb, akkor jobb inkább főzni. Egyébként meg én sültcékla-párti vagyok, mert szerintem úgy jobb az íze és a színe is. 

A diós céklakrém az eMpszi étrendje szerint semleges étel. Pirítóssal viszont tésztanapra ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése