Oldalak

2013. április 6., szombat

Vargabéles


Töredelmesen bevallom, hogy soha nem ettem, de még csak nem is láttam vargabélest – eddig. Tegnap Annamari vetette fel, hogy ma az lehetne az ebéd, mert látja, hogy van hozzá minden itthon, ami kell. Nos, szégyen ide, szégyen oda, elkezdtem nézegetni az interneten, hogy milyen is ez az étel. Aztán a következő végeredményre jutottam. (Ez kb. 8 személynek elegendő mennyiség egy kiadós leves után főételként. De desszertnek is adhatjuk pl. eperöntettel ahogy a http://www.desszert.eu/vargabeles-n olvastam. – akkor még több személy megvendégelésére alkalmas ennyi belőle.)

Hozzávalók:40 dkg száraz metélttészta, 5 dkg vaj, 1 csomag réteslap, 80 dkg túró, 40 dkg tejföl, 16 dkg + 6 evőkanál cukor, 6 tojás, 1 evőkanál vaníliaaroma (10 dkg mazsola), 1 evőkanál olaj v.olvasztott vaj. Porcukor a tálaláshoz. (Elvileg mazsola is tartozik a recepthez, de Annamari nem szereti a mazsolát, ezért kihagytam belőle.)

Elkészítése: A metélttésztát forrásban lévő vízben kifőzzük. Leöblítjük, összekeverjük a lágy vajjal, félretesszük. A túrót összetörjük, összekeverjük a 16 dkg cukorral, a tojások sárgájával, a tejföllel és a vaníliaaromával (az előzőleg egy kis időre beáztatott mazsolával). A tojásfehérjét felverjük habnak, és belekeverünk 6 kanál  cukrot. Majd ezt a cukros tojáshabot óvatosan a tésztás masszához keverjük. Egy magas oldalú tepsit kikenünk olajjal vagy olvasztott vajjal, s kibéleljük a réteslapok felével úgy, hogy az egymásra kerülő réteslapokat is megolajozzuk v. megvajazzuk. A réteslappal bélelt tepsibe öntjük a már együtt lévő nyersanyagot, s maradék réteslapokkal betakarjuk, úgy, hogy az egymásra kerülő lapokat szintén megkenjük vajjal v. olajjal.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. fél óra alatt megsütjük (Akkor kész, amikor a réteslap a tetején szépen megpirult.) Tálaláskor meghintjük porcukorral.

Az eMpszi étrendje szerint nem tartozik az ajánlott ételek közé, de mint minden egyebet, ezt is tésztanapon kóstoljuk meg, ha mégis szeretnénk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyritkán készítettem , de a lányok nem szerették. Kettőnknek meg sok, így jó ideje nincs az asztalunkon.

    VálaszTörlés