Oldalak

2010. április 8., csütörtök

Vadas a zöldfűszeres gombóccal



A hús: marha (felsál) (Nem pácoltam, mert jó az magában is, és szerintem nem árulnak olyan öreg marhákat, hogy ez szükséges legyen. És tényleg nem is volt öreg. )

A mártása: zsír,vöröshagyma, fokhagyma, petrezselyem-gyökér, sárgarépa, zeller, babérlevél, só, bors, citrom, mustár, tejföl.

A megsózott hússzeleteket fehéredésig megkapattam a forró zsírban, majd kiszedtem és a zsírban megpirítottam a hagymát, fokhagymát, és karikára vágott, felaprózott gyökérzöldségeket. Visszatettem a hússzelteket, s együtt pároltam a zöldségekkel, szükség szerinti kis víz hozzáadásával. Amikor a hús megpuhult, kivettem a szeleteket a zöldségek közül. Kivettem a citromkarikákat és a babérleveleket is. Botturmixszal pépesítettem a zöldségeket, egy kis mustárral ízesítettem még. A hússal együtt, egy kis tejföllel tálaltam.

A rántást tudatosan hagyom ki ebből az ételből. És a cukrot is. Mert a liszt csak tompítja az ízét (én meg szeretem a karakteres ízeket), a sárgarépa zsíron dinsztelése meg szerintem feleslegessé teszi a karamellizált cukrot (ám lehet, hogy tévedek).

A gombóc: pirított kenyérkocka, lágy nokedlitészta (tojás, só, liszt, víz), friss petrezselyem és medvehagyma apróra vágva, kikeverve, forrásban lévő víz kanállal beleszaggatva, kifőzve, vajra kiszedve, és a hús – mártás páros mellé adagolva.

2 megjegyzés:

  1. Gyongyi,nagyon-nagyon orulok a blogodnak!!Elsosorban azert,mert sorstarsak vagyunk es igy lesz ahonann lesnem a finom es egeszseges falatokat!Koszonom neked!:)

    VálaszTörlés
  2. Edó, én is örülök, hogy itt vagy - itt vagytok. Azt hiszem, nekem is van mit tanulnom tőletek. :) De ez a jó ebben, hogy egymástól tanulhatunk. Megismerhetjük egymás ötleteit, szokásait.

    VálaszTörlés