Oldalak

2010. április 18., vasárnap

Brokkolileves


Hát ez a leves is sokkal jobb, mint ahogy kinéz ezen a képen. A levesfotózást még elég sokat kell gyakorolnom, úgy látom. De mégsem hagyom ki, hogy itt legyen, mert jó és gyors étel.

Így készült:
Egy fej apróra vágott, megsózott vöröshagymát, két gerezd zúzott fokhagymát kevés olajon megdinszteltem.

A megtisztított, kis darabokra vágott brokkolit és egy megtisztított sárgarépát egészben átforgattam a dinsztelt hagymán és kevés vízzel felengedtem, s a kuktában megfőztem.

Mikor egy kicsi meghűlt, kivettem belőle a sárgarépát, és botmixerrel pépesítettem.

(Soknak tartottam az így nyert zöldségpépet, ezét egy részét kivette, s eltettem egy más felhasználásra.) A most felhasználandót pár kanál tejföllel elkevertem, egy kis borssal ízesítettem, és felengedtem egy liter vízzel. Összeforraltam.

Kenyérkocát pirítottam. Friss petrezselymet apróra vágtam. Felkarikáztam a főtt sárgarépát.

A felforrt levesbe beletettem a sárgarépakarikákat. Tálaláskor bőven megszórtam az apróra vágott petrezselyemzölddel és a pirított kenyérkockát adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése