Oldalak

2010. május 2., vasárnap

Sóskaleves


Feltettem főni két tojást keménytojásnak.

Egy diónyi vajat felolvasztottam, és egy kiskanálnyi cukrot megpirítottam benne. Két marék sóskát összevágtam, karamelles vajon megpároltam. Rátettem egy kiskanál lisztet, s annyi tejet kevertem hozzá, amíg híg krémes állágú lett, majd felengedtem kb. 1 liternyi mennyiségre vízzel. Felforraltam.

Közben kb. 1 dl tejfölt kikevertem, (a leves mennyiségét alapul vevő mennyiségű) sóval, borssal, őrölt szerecsendióval ízesítettem. Majd a tejfölhöz apránként adagolva, kevergetve a levest annyira felhígítottam, hogy egyenletesen bele lehetett keverni az egészet a levesbe.

A tojást meghámoztam, felkockáztam. Mikor a leves felforrt a tojást tettem bele levesbetétül.


1 megjegyzés:

  1. :)))Épp ma emlegettük nagyon a sóskalevest,ugyanis ma spenótkrém volt nálunk,sóskából még sosem ettem,de nagyon szeretnék.Csihányból viszont nemsokára készítek.

    VálaszTörlés