Oldalak

2010. április 8., csütörtök

Csalánleves





A fiatal csalánoknak a hajtáscsúcsát vagdostam le. Kis zsíron pirítottam zúzott fokhagymát, rátettem a csalánt, átforgattam, öntöttem rá egy kis vizet, s kevergetve pár percig főztem a csalánt. Levettem a tűzről, majd botmixerrel pépesítettem. Felöntöttem egy kis vízzel, megsóztam, felforraltam. Tojást ütöttem bele. Tálaláskor citrommal, tejföllel ízesítettem.

Őszintén szólva a tojás nem lett benne valami bizalomgerjesztő. Ezen a megoldáson még dolgoznom kell, de az íze kifogástalan lett.

A csalán semleges étel, de a leves "tartalmát" a tojás adja, ezért ezt a levest húsnapra ajánlom.

2 megjegyzés:

  1. Mi is szoktunk főzni csalánlevest, de egészen másként. Inkább úgy mint a salátalevest, púpos tojásrántottával. De ez a változat is szimpatikusnak tűnik. :)

    VálaszTörlés
  2. Alíz, igen, azt hiszem, láttam egyszer a blogodban. Megkeresem, s kipróbálom majd azt is. Bevallom, hogy én salátalevest sem csináltam eddig még. De ami késik, nem múlik! :)

    VálaszTörlés