Oldalak

2010. április 18., vasárnap

Kucsmagomba


Bevallom, most kerültem először közelebbi kapcsolatba a kucsmagombával. Eddig kb. a csiperkénél a zsákban növő laskagombánál voltam leragadva. De pénteken azzal a szemmel jártam a piacot, hogy mi olyasmit látok, amit érdemes lenne kipróbálni.

Az erdei gombások asztalánál egy gyékényesi asszony árulta a kucsmagombát, és mivel már egy óra is elmúlt csomagolt, hogy elérje a vonatot. Így azt mondta ideadja nekem az összes megmaradt gombáját egy kiló árában. (Jóval több volt egy kilónál.) Így avatatlan szemmel szép példányoknak látszottak, s remélem, így ítélte volna egy olyan ember is, aki jártasabb a gombák világában.

Az mondta, hogy ő pörköltet szokott belőle főzni vagy tojásos gombát. Nos, ezzel azért nem elégedtem meg, s körülnéztem az interneten. Hát nem lettem sokkal okosabb.

Annyit mindenesetre megtudtam, hogy a kucsmagomba a piacon a tavasz visszavonhatatlan jele, s hogy most van az igazi szezonja. Ez az asszony is mondta, sőt azt is hogy már a vége felé jár a szezon. Arról olvastam, hogy többféle kucsmagomba is van, s hogy a sötétebb kalapúak az ízletesebbek. Idővel kiművelődök majd én is kucsmagombákból, de kezdenek ennyi információ is elégnek tűnt, s nem tudtam megállapítani, hogy az én gombáim vajon melyik fajtába tartoznak.

Úgy döntöttem - mivel van elég sok gombám - kíséretezni fogok. S hogy hogy jártam, mire jutottam, elmondom a következő bejegyzésekben folyamatosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése