Oldalak

2010. április 18., vasárnap

Kucsmagomba vajon


A gombászasszony a piacon azt mondta, hogy a szárát is megfőzi a kucsmagombának. Ami receptet találtam az interneten, azok csak a kucsmákat használták fel, a szárát nem. A következő áthidaló megoltást találtam ki.
Csináltam vajon párolt gombafejeket szár nélkül - tejfölös és tejfültelen változatban. Illetve a gomba szárából közönséges gombapörköltet főztem.

Vajban párolt kucsmagomba

A gomba tönkjéről leszedett és megtisztított gombfejeket olvasztott vajon kezdtem párolni, hozzáadtam felkarikázott zöldhagymát, sóztam, borsoztam, majd az utolsó pillanatban az apróra vágott medvehagymát is hozzákevertem.

Az egyik adagot még tejföllel is gazdagítottam. A tejfölös változat pl. pirítós kenyérrel önálló vacsoraként is kiváló.


A tejföltelen változatot sültek mellé képzelem. (Én sült malachoz próbáltam. Jó volt. )

A gombapörköltnek sóval olajon megdinszteltem egy jó nagy fej hagymát és két gerezd fokhagymát, és a karikára felvágott gombaszárakat hozzáadva főztem tovább. Őrölt paprikával és csípős Piros arannyal ízesítettem. Tálaláskor tejfölt tettem rá.
A gombapörkölt önmagában semleges étel az eMpszi ajánlása szerint, de nokedlival, főtt tésztával tésztanapi étel.


2 megjegyzés: